Followers

Sunday, January 23, 2011

++::Luka Hati Seorang Sahabat ::++

kau datang lagi membawa derita
berita sedih yang membalut luka hatimu
ku sambut penuh kasih
ku tenangkan luka jiwamu

kau datang lagi membawa derita
cerita duka yang menggigit tangkai hatimu
ku sambut penuh ikhlas
ku sabarkan hatimu yang berduka

kau datang lagi membawa dendam
dendam kesakitan tomahan manusia
ku sambut sabar
ku damaikan perasaanmu
membuang jauh dendammu

lama~~~~.. engkau tidak datang mencariku
ku temui mu penuh riang dan gembira
mengertilah aku engkau bahagia

ku bisikkan di telingamu
jemputan ikhlas ke rumahku
kau memandangku kosong
tegas sahaja suaramu

aku terkedu dan mengertilah aku
aku teman dikala berduka
aku di cari ketika susah
mengertilah aku dengan ragam manusia
bertemu yang baru dibuang yang lama

aku menarik nafas panjang
aku bukan hidup untuk memohon
balas kebaikkan yang ku beri
hatiku berbisik memujuk.


Hasil nukilan::

MOHAMMAD NAZRUL HAZIQ
( idea ketika midnight shift )

No comments:

putera haziq SACS

@!!! I Am ..@!!